måndag 3 december 2012

Hemma idag...

...och vabbar då Tova är sjuk... Inge kul då jag varit ledig sedan i torsdags. Skulle ha låång ledigt över helgen och shoppa julklappar, baka, fixa massa kul men Arvid blev sjuk redan natten till fredag och nu är Tova sjuk. 
Trist men hann baka lite till igår kväll. Blev lite olika sorters julklassiker då det är ett måste till julen. Lussekatter bakade jag i fredags men ska nog baka fler idag!
Känner mig taskig mot de andra på jobbet när man är hemma men imorgon får Pierre rycka in och vabba, sedan fyller ju Tova FEM år på onsdag så då måste hon vara frisk och pigg!
I torsdags kom hovslagaren och gjorde ett bra jobb och efter det kom veterinären och vaccinerade så det hann jag ivarje fall med. Känns som  tiden aldrig räcker till med allt!

Här kommer lite hästbilder på Asta och Nova.







Nu har det ju kommit en massa snö! Härligt men i år har jag inte förberett några vinterkläder till barnen o gud vad de växer! Måste in till stan och kolla men det är hopplöst att åka in till Kristianstad nu när de bygger överallt, finns ju knappt några parkeringar. Längtar tills det är klart!

Igår tog jag lite vinterbilder ute och inne...

















GOD JUL önskar Hanna i Gringelstad!

3 kommentarer:

  1. Så fina hästar du har! Din hund är fin och katterna är sååå söta,dina barn är såklart oxå söta,ditt jul godis ser skit gott ut,ditt hus skulle jag nog kunna dö lite för,du är som vanligt jätte fin o snygg, ja o Pierre får väl me va med på ett hörn o va söt....jag sitter här i min soffa o ja...jag skiftar nog lite i färgen avundsjuksgrön....tusen pussar o kramar Alexandra (hon på Fäladen du vet..)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!!! Hur har du det, var ju evigheter sedan? Hur hitta du hit??? Du har kanske en egen blogg jag kan följa...? Vad snäll du är men photoshopar man lite så ser allt skit bra ut! Här är en katastrof emellanåt med alla barn o djur o Pierre som inte tycker som jag!;)
      Tycker ni ska köra hit någon dag så vi kan umgås lite! Bamsekram på dig!❤

      Radera
  2. Vi har det bara bra!Ska flytta i feb-mars,har köpt en bostadsrätt vid kanalen i bromölla.Så det ska bli kul! Hittade hit via webstagram när jag var där och snokade...! Nej du jag har ingen blogg,inte facebook,inte instagram och inte twitter.Är alldeles för omodern..ha ha ha! Hade verligen varit kul att komma hem till er och hälsa på! Det får vi styra upp tycker jag! Kram Alexandra

    SvaraRadera