måndag 6 december 2010

Jaha... Nu har man blivit lite modern och börjat blogga!

Då jag varken har Facebook eller Twittrar så har jag nu efter en mycket trevlig helg, blivit övertalad att börja blogga! Några 
väldigt goda vänner var här på min och min yngsta flickas
födelsedag (fick henne som present för tre år sedan) och vi hade så trevligt! D tog så många fina bilder i vårt hem att jag faktiskt blev lite sugen att testa...


Tanken med bloggen är att vi kan bli inspirerade att fortsätta vårt renoveringsarbete där gammalt möter nytt. Man kan ju ofta fastna lite i vardagen och ibland tappa vilken känsla man vill ha i sitt hem. Både jag och min man känner stort intresse för det äldre lantliga och tycker det är kul att bygga och fixa! Min man kan dock "glömma" göra klart sina projekt, då han kan ha MÅNGA på gång samtidigt!
Mina projekt gör jag alltid klart! Nä, där ljuger jag för dem gör oftast min fina man klara, för jag kan få lite små utbrott om det inte går som jag vill! Man kan ibland tro att jag är tretton och inte som just fyllda trettio!

Samtidigt kanske någon annan blir inspirerad och får lite nya idéer till sitt hem genom att kika in här ibland!




Min alldeles underbara man hade verkligen kämpat med min trettioårs present! Han har ihop med andra familjemedlemmar köpt en Lamino fåtölj! Den är så förbaskat snygg och skön att sitta i! Jag som är lite tantig brukar ha en kudde bakom ryggen (inget man behöver gå ut med) så den är som gjord för mig! Grå ull med ek, bild kommer inom kort på min egen!







Om det nu någonsin kommer bli någon som läser min blogg så vill jag tacka de som gav mig denna underbara stol! 
TACK SÅ JÄTTE MYCKET!

Även ett stort TACK till D & G för de fina paketen, presentkortet och övertalningarna jag fick!
Synd bara att G inte kunde övertala min man så bra... ;)

Tack även till min stora tjej för de fina kakburkarna! Puss snäckan!



2 kommentarer:

  1. Klart som korvspad och lite vuxet :).
    Välkommen till bloggandets värld.
    Jag ser fram emot bilder och tips från
    ert underbara hus.
    Love D
    http://www.discoveringtheplanet.se/bloggen.php

    SvaraRadera
  2. Vilka fina bilder !! PUSS! //anette

    SvaraRadera