tisdag 21 december 2010

Julmys & Julsnor!

Vi har fått värsta förkylningen i Gringelstad! Helt hopplöst när man vill pyssla och baka massa julgodis...
Igår missade jag "Bytar kväll" då mitt huvud är helt fyllt av slem, tråkigt när man tänkt få lite nytt pynt genom att byta bort något jag inte vill ha! Vi har pysslat lite i dagarna och detta är lite vad vi gjort:






Vi var på Second hand härom dagen och hittade denna fina fruktpressen! Den är jättetung och helt perfekt nu när man behöver mycket vitaminer! Pressa lite citron och apelsin i vattnet så känner man sig jätte nyttig! Barnen tycker det är super skoj att pressa!


Dessutom köpte vi dessa söta mandelsnäcks formarna... 
Fyndställena är Returhuset och Svensk-Litauiska föreningen i Norra Åsum! Rekommenderar jag verkligen, då man kan fynda mycket bra saker, speciellt när det är halvpriset på redan låga priser! 


Sist jag var på Returhuset fann jag denna lampa och söta hissgardinen, det är så kul med loppis, billigt och dessutom fruktansvärt miljösmart! Varför köpa nytt när det finns äldre saker med platina och historia eller köpa en ny sak om man kan köpa den mycket billigare på Second hand? I dessa tider får man minsann tänka på spargrisen också!
Dessutom är ofta äldre saker mycket mer slitstarkt än dagens massproducerade saker i dålig kvalitet! 



Lampan finns att köpa på Ikea men jag gav 15 kronor och dessutom är den lite använd och det gillar jag! Rustikt och slitet av tidens tand...

Nu ska jag ladda väskan med snytnäsdukar och en rulle Torky och ge mig ut och hitta julklappar! Ni behöver inte oroa er, jag kommer hitta fina paket på Returhuset...!

God Jul & Kram från Hanna i Gringelstad!

8 kommentarer:

  1. Fina saker. jag köpte en påse med 60 mandelmussleformar för 5 kr på G.köpinge IF loppis i sommras, snacka billigt!
    En sådan lampa hade vi i köket innan, men den åkte ut o har en stor i porslin ist.

    kram/L

    SvaraRadera
  2. Ja, loppis är kul! Tänk för något år sedan då var du inte alls intresserad av inredning och loppis! Du skulle frågat mig innan då de är riktigt coola! Speciellt de riktigt gamla, typ grislampor men de är "svin"dyra! Hehe!

    SvaraRadera
  3. Känns som P fastnat för det där med trådslöjd. Gillar verkligen det där kruset han gjort. Supercoolt. Var med och fyndande med Nina häromdagen på Erikshjälpen, du borde åka dit. Riktigt bra organiserat. Se om jag orkar lägga ut lite bilder :).
    Kram kram

    SvaraRadera
  4. Jag har alltid varit intressera av inredning!!! ja, grislampor har jag nga liggande, men som lampor...neeeejjj tack, men som solarium till hästarna som dom ska bli är tanken, är toppen!!

    Mamma o pappa har alltid hängt på auktioner o loppisar, men jag blandar gärna nytt o gammalt. Tror jag blivit lite mätt på för mkt gammalt, då jag är uppväxt med den stilen....mina föräldrar har den gammla, lantliga stilen hemma..

    Trådslöjden P har gjort är ju jättefina!!! Grymt snyggt med den silvriga tråden tycker jag! :-)

    Kram

    SvaraRadera
  5. Dani: Jag o Pierre har varit där! Det var riktigt bra, ordning och reda liksom och inte så sunkigt som det kan vara!

    Lina: Tack för ditt inlägg!

    SvaraRadera
  6. Jag har precis blivit någorlunda efter min DUNDERförkylning - så jag vet hur du har det. Jag ska ta en "återvinningstur" imorgon (Snårarp, Erikshjälpen och Litauiska Föreningen) imorgon - hoppas du inte norpade alla godbitarna! ;)
    Krya på dig/Nina

    SvaraRadera
  7. Det är just det som är så kul med loppisar, när man tror att man inte har missat något, så tar man ett varv till och kan hitta värsta grejen! Det värsta är om man går förbi så kommer det någon efter och tar något man själv vill ha! Som man har missat! Då blir jag helt tokig och får sömnsvårigheter! Nä, så farligt är det inte men nästan... Vi ses kanske imorgon på Erikshjälpen, tar med boxningshandskarna för säkerhetsskull! Kram!

    SvaraRadera
  8. Förresten..har Lions i Åhus öppet vintertid också??
    Skulle behöva kolla runt efter spel...är för mig att dom har en del där..

    Hoppas din förkylning ger med sig...här hemma har vi vart lite snorisar med...boring!

    ha det gutt!
    Kram. :-)

    SvaraRadera