måndag 20 december 2010

Shakira har kommit tillbaka!!!

I går hittade jag min lilla kisse i Nöbbelöv! Hon måste ha åkt med en bil stackars liten! Tur att vi hittade henne nu för hon var så smal och är bara skinn och ben... Så nu är det bara att äta upp sig och få vila! 
Det första hon gjorde var att äta och sedan gå upp på loftet och sova i sin korgstol! Det är så skönt att se henne igen och man kan verkligen se vad glad hon är att vara hemma! 
Så nu kan vi njuta av julen på riktigt utan oro! Den bästa julklappen man kunde få!



Denna fina porslinsälva ville min dotter ha i granen och den är verkligen så fin! Det tyckte minstingen också och tappade den i golvet så nu har den limmat huvud, arm och hand... Tur jag hann ta kort innan!


I år ville vi ha en liten gran istället för de jättestora vi brukar ha. En gullig, tjock liten kungsgran blev det.

För att slippa vattna hela tiden har jag satt den i en hink med sten och sedan i en stor korg. Pierre gör en girlang av grenarna som vi var tvungna att klippa bort. Synd att bara kasta då det luktar så gott. Ett rött band runt och den kommer passa perfekt på julbordet!


GOD JUL



6 kommentarer:

  1. Underbart att Shakira är välbehållen!
    Krama henne från mig.. :)
    God Jul & Gott Nytt År!
    önskar familjen Olsson..

    SvaraRadera
  2. Det trodde jag aldrig att jag skulle få se henne igen! Trodde ett tag att hon bodde på MS Högen... ett straff för
    det där med FB!! ;)
    God Jul o Kram din Lustigkurre!

    SvaraRadera
  3. Roligt att lilla Shakira kommit till rätta
    igen,varit ute på ett litet juläventyr.
    Vad söt Tova är i Mor-Mors första Norska lussekofta o tofsmössa,även Mamma och storasyster Wilma har använt dem så de har verkligen varit slitstarka.

    Julkramar från MorMor

    SvaraRadera
  4. Mysiga bilderna är.
    Ses 2011 :)...
    Kram kram

    SvaraRadera
  5. Mamma: Ser du inte vad Pierre har på sig? Min lussekofta? Han ville vara julmysig a la´Ernst! Lite för korta ärmar... Vi grinade inte lite när han skulle se så mysig ut! KRAM;)

    Dani: Jag är så knäckt för jag inte kom igår, är riktigt kass. Värsta Mr. Förskylning har kommit på besök innan jul! Inte kul när jag måste ut o handla de sista klapparna idag! Ja, vi ses nästa år o då får det ju bli en runda på stan!!! Nu är jag ju 30 så jag kommer med in...!!! Hehe! Kommentera inte det sista! ;) KRAM Hanna!

    SvaraRadera
  6. Helt fantastikt att Kira är tillbaka.... :-)
    Bästa julklappen!!!

    SvaraRadera