fredag 31 december 2010

Gott nytt år alla vänner!

Nu så är snart detta året slut och ett nytt startar med massor av nya händelser! Hoppas man får uppleva många nya saker och kanske något nytt resmål i världen!
Denna julen har ju varit helt fantastisk med massa god mat, godis och fina presenter! Detta vita vintervädret har ju verkligen gjort att man fått lite extra julstämning!







Efter barnen haft sin julavslutning i skolan och fått sitt efterlängtade jullov så bakade vi massa, ja MASSA julgodis! De kände verkligen att nu snart kommer tomten och det är så roligt att se dem längta så mycket. De behöver få göra det och det är lite småkul att se dem plågas av längtan till julklapparna! Jag la några klappar under granen kvällen innan julafton och man bara såg hur de längtade! Hihi!





Jag har samlat på mig massa gamla burkar att lägga alla nyttigheter i!




Vi bakade också ROSA lussebullar med saffran jag fått av min Dani!
Bullarna blev jätte goda och luktade ljuvligt! Kul att göra något annorlunda, varför ska allt vara som vanligt jämt?





Syns kanske inte riktigt på bilderna men men...
Om någon märker att något saknas så hade min lilla apa Tova ätit upp alla russin!

Det känns som detta jullovet bara springer iväg, vi hade tänkt göra massa saker med barnen men tiden vill ju inte riktigt hinna med allt vi vill göra!
Jag började med projekt MÅLA! Kolla detta och ett råd, tänk efter innan man får sådana projekt i huvudet! Jag har så mycket tankar i mitt huvud vad jag vill göra hela tiden och förstår inte de som inte har att göra! 

FÖRE:


EFTER:




Ikväll är det ju nyårsafton och då ska man göra sig vacker och ha på sig något fint!
Jag tänkte ha byxor och någon snygg topp. 
Nää! Inte alls, utan en jätte fin klänning jag köpt av en kompis, för jag tvingat henne att köpa den!
Den ser nästan ut så här fast med mindre prickar, en riktig Rockabilly klänning!


Påminner om gamla tider...


Hittade detta foto bland mina gamla fotoalbum... 

Present till värdinnan ikväll! En fin skål, fylld med godis! Bra tips för har man tur så får man själv smaka...



GOTT NYTT ÅR!!!
Kram från Hanna i Gringelstad!

4 kommentarer:

  1. Underbara svartvita bilder.
    Sugen på godis.
    Aldrig tänkt på att använda saffranet så,
    gott i mat.
    Trappan blev jättefin.
    Håller med dig, jag får inte heller tiden att räcka till.
    Vi ses på andra sidan :).
    Hoppas ni haft en underbar kväll, även om det inte var med oss :).
    Loving 2011
    D

    SvaraRadera
  2. Hej gumman! Kändes som världens lyxigaste saffran! Hoppas ni hade kul med god mat o dryck! Vi hade kul men saknade ju såklart er! Vi har planer på att starta en middagstävling, några par tävlar med en liten slant i botten? Typ Halv åtta hos mig? Tycker det låter skitkul o skitläskigt!
    God fortsättning! KRAM Hanna!

    SvaraRadera
  3. Tycker det låter superkul. Men hur när och var? Tar alla med sin rätt då och man provsmakar?

    SvaraRadera
  4. Minna o Stefan har pratat med andra par så träffas man typ en gång i månaden och har en bjudning och sedan sätter alla poäng på meny och värdskap. Jag vet inte riktigt hur men något sådant. Man kanske skriver på en lapp så ingen ska veta. Kul om det är lite nya människor som man inte känner, blir extra spännande! Får se om det blir av!

    SvaraRadera