tisdag 4 januari 2011

Nu är det nedräkning till varmare tider!

Nu är det nytt år och man känner julen tar riktigt avslut vilken dag som helst! 
Man som längtade så efter dessa mysiga helger, all god mat och det där julgodiset... Nu är man rätt MÄTT! 
Idag var det dags för kalas igen, Arvid fyller 7 år! 
Kan inte fatta att man har så stora barn! Tiden går så fort. Vi tittade i gamla fotoalbum igår när Wilma och Arvid var bebisar och då känner man att GUD vad ung man var där, nu känner jag mig gammal! 30 år och snart 40 bast... Ok, det är ju tio år till men om de senaste tio åren gått fort så... USCH!!! Inte tänka på det! AAAaaaaaaaaaaaaa!
Zumba nästa vecka och skaka loss alla tankar lite! Det är nog vad jag behöver!

Igår när vi gjorde födelsedagstårtan skrattade jag så tårarna och mascaran rann, jag fick gå och tvätta av sminket så jävla ful blev den! Vill inte ens lägga ut en bild! 
Jag hade värsta bilden i huvudet på en bedårande övervåningstårta, men den blev som ett höghus som varit med om en jordbävning med nummer 9.8 på richterskalan! 
Så jag sa den smarta idéen till Pierre att vi säger han har gjort den! 
Gissa om den sedan inte var väldigt god när vi åt den idag? 
Jo, så nu har man ju en duktig bagare till man med! Ett litet konstverk till tårta var det allt! Fast då alla tyckte den var god var jag ju tvungen att säga det var jag! SÅKLART! 

Något som var väldigt gott och dessutom en riktig fröjd för ögat var nyårsmenyn! Det var det godaste jag ätit faktiskt! 




Vacker nyårs dukning.




Här tappar Arvid snart presenten men lyckas rädda den i sista stund!



Surt med citron...


Pricken över i...



...god champagne inte bara vid tolvslaget utan under kvällen också! Så man kan känna smaken. Vid tolvslaget brukar man ju kunna skåla i vad som finns tillhands, typ smält snö... Fast nu är man ju 30 år så nu ska det vara på riktigt, kanske inte alltid champagne jag är ju inte så kräsen, Asti Cinzano funkar ju rätt bra med! Billigare om inte annat!


Min svägerska Minna och hennes POJKVÄN Steffe (inget bröllops tjafs här inte!) vet hur man ska göra för att det ska bli en bra bjudning! Vill ju helst inte tävla mot dem i matlagning, men min man hade ju ett litet finger med i menyn...


Barn ska ju INTE smälla raketer hur som helst så för att skydda i "varjefall" ögonen så hade barnen dessa...


Ser ut som en riktig liten raketforskare!


God fortsättning alla!


Kram från Hanna i Gringelstad!

1 kommentar:

  1. Hej pinglan!! Vilken FIN blogg!! Har lagt till i min läslista!! Lova att skriva OFTA! Jag har precis uppdaterat, ska försöka köra ett inlägg om dagen, får se hur det går. KRAM!!!

    SvaraRadera