onsdag 19 januari 2011

Inreda ett hemmakontor i lantstil!

Det har jag funderat på ett tag, då jag ofta nu under vintern sitter hemma och jobbar. Det blir ju att man sitter med datorn i knät och vinklar sig så man får ont i hela kroppen. Vi hade kontor hemma innan men nu vill jag ha ett som passar in bättre i huset. Just nu gillar jag skarpt fabriksstilen, lite plåt, rost och zink är snyggt tillsammans med det lantliga. Så det inte blir för gulligt. 
Igår köpte jag Jeanne d` Arc Living som tidigare utgivits på danska, nu 2011 har den äntligen kommit på svenska. Den är helt annorlunda jämfört med andra magasin då man slipper bläddra 8 sidor med reklam innan själva tidningen börjar! Det finns inget värre än reklamsidor som inte ens har med temat i tidningen att göra och det är ju för tråkigt! 




Här finns massor med tips och enormt många fina bilder. Den kan man titta i många gånger och få tips och idéer till kommande projekt! 
Vi fick ett gammalt mörkt skrivbord med lejontassar av Pierres farmor som jag vill ta fram. Min bild i huvudet är skrivbordet, en rostig lampa och en jordglob som bas. Läängtar tills jag vet vart jag ska göra av skåpet som tyvärr måste väck för jag ska få plats med mitt lantliga hemmakontor! Idag kommer Pierre hem och jag vet det första han kommer säga när han hör min nya inredningsplan... Att jag inte bara kan vara hemma utan att komma på något som ska flyttas, bytas, tillverkas, målas eller lagas... Snart börjar jag jobba nästan heltid så jag får passa på nu när jag ännu har tid!
Igår blev jag så sugen på glass, efter mitt försök till en nyttig kväll. Min nyttiga kväll bestod av hälsobullar med massa nyttigheter som jag toppade med smältsmör, god ost och världens godaste hallon marmelad... (Dani, jag vet!)

Kunde inte hålla mig innan jag tog bilden, var tvungen att ta några jätte bett...
Igår kväll blev det glass men FAKTISKT åt jag bara knappt hälften för vi åt sen middag igår, min goda fisk i ugn som barnen älskar, så jag var proppmätt! Sedan var faktiskt inte glassen så god, för jag gillar inte jordgubbsglass som man köper, men den såg fin ut i varjefall!


Mums... både kola och chokladsås... beslutsångest!

Kram från Hanna i Gringelstad!

2 kommentarer:

  1. Haha, jag säger inte ett ljud... Har inte varit hemma från träningen mer än en halv timme och redan hunnit vara nere i godisskålen :))...

    SvaraRadera
  2. Hej Hanna, det var kul att ses igår, och jag har inte så farligt stor fläskläpp... :)
    Din blogg är superfin!
    Kram kiki (lillasyster)

    SvaraRadera