torsdag 6 januari 2011

Vill till värmen, sola och bada! Pina Colada!

Idag pratade vi med en vän som ska åka till Thailand i mars! I mars när man känner riktig blää över det svenska vädret! Den där skrotnissen är en riktig lyckans ost! Jag är så avundsjuk!
Men... han ska åka dit IGEN, i december 2011! Då har vi inga jobb inbokade och vi har pratat om att fira jul utomlands någon gång! Hans flickvän kommer från Thailand så de kan ju visa oss lite mer än vad man annars hade fått se. Så nu är det spara som gäller!

Tänk denna stranden... Jag, min äkta make och tre vilda barn!


Hade varit kul att åka med någon som bor där, så man vågar ta sig lite utanför (om det finns någonstans det inte är smäckat med turister...) Åker man själv måste man ju boka hotell om man tar med barnen. Första gången vet man ju inte fastän alla säger det ordnar sig! Fast jag har en händig man vill jag inte bygga ett nytt hus med honom, även om det är en liten hydda!

Det är ju lite trist om man sparar pengar till en upplevelse utomlands, då vill man ju se mer än hotell och stora turistattraktioner. Så ska jag åka dit vill jag gärna åka med någon som vet, så man verkligen kan få ut så mycket som möjligt som andra kanske inte får!

I somras var jag i Turkiet med min son Arvid och hans kusin och min svägerska. Min svägerska har varit där innan och kunde redan det mesta och hennes kusin bor där så man fick ju verkligen uppleva det "riktiga" Turkiet. Vi bodde lite utanför Alanya och jag tyckte det var helt underbart!

Mer om resor kan man läsa på Danielas blogg: www.discoveringtheplanet.com

Får hålla tummarna och låta tiden utse vad som sker...

Annars är svensk sommar fin också, med husvagn! Här är bilder från Mellbystrand, dock inga palmer men men...




Sommaren 2010 åkte vi runt på västkusten, inget inplanerat utan vi körde dit vi ville och kände för. Vi var på Liseberg för vi trodde det skulle bli höjdpunkten för barnen. Fast när vi kom hem berättade de bara om krabborna i Lysekil och att de varit på Havets Hus. Så Liseberg blir det inte förrän de är större, men nu har de varit där iallafall!






Nu åter till januari 2011! Snön vräker ner, det är klass 1 varning och jag ska klä på barnen och ge mig ut!   
Man är galen men barnen vill iväg och leka med kompisar! En till Skoglösa och den andra till sin kille...

Ikväll ska jag gå på bio, Svinalängorna. Läste ut boken igår och är mycket nyfiken på hur filmen är. Någon som vill följa med?




 Kram från Hanna i Gringelstad!

2 kommentarer:

  1. Tack för komplimangen att bli omnämnd i Gringelstaden :). Ses när vi kommit hem. Kram kram
    D i Marocko

    SvaraRadera
  2. Såklart, är det någon som jag känner och som jag lyssnar på vad gäller resor så är det DU! Synd man inte kan trolla, då skulle jag varit G nu o han mig! Han hade fixat barnkalas och jobbiga småtjejer som ingenting. ;) Han kunde ju lekt lite med Pierre... ;) Ha en underbar resa! Kram på er!

    SvaraRadera