torsdag 6 januari 2011

Inspiration...

fick jag verkligen när jag besökte en nästan nyöppnad butik mitt i Kristianstad som heter Lyckliga Hildur. 



 Den mattan bor nu i Gringelstad...

Jag tyckte butiken var väldigt lik Prästbostället som jag verkligen gillade, men sedan de flyttade till de nya lokalerna i stan så blev det inte att man åkte dit så ofta som när det låg i Skepparslöv. Nu har de stängt.

Fin dukning i Lyckliga Hildurs butik.

Nu när jag är i stan ska jag alltid kika in hos Lyckliga Hildur för lite tips & idéer. Det är ju det som är meningen, att man ska känna inspiration utan att man alltid ska behöva köpa något. Då har man lyckats tycker jag!

Så här ska vi med ha det i vårt sovrum snart... Pierre kommer sova som en prins och jag som en prinsessa! Fast jag får nog sätta upp det när han inte är hemma...
 

De har ju Bloomingville* i sitt sortiment och de har ju så mycket fint! Kolla dessa ljuvliga bilder från Bloomingville*s hemsida. De blandar ju nött & nytt för att få just den där känslan och mysigheten. 

Dessa lampor vill bo hos mig...


Detsamma gäller golvlampan...

Fint...


Härlig röra!

Så här blev den nya mattan och så fick MYS följa med också...








Kram från Hanna i Gringelstad!

3 kommentarer:

  1. Fint!! Har aldrig varit i den butiken, det ser så ruskigt dyrt ut... Jag gillar Borett också, tycker de har fina grejer. :-) Blev just nu väldigt sugen på Pina Colada... ;-) Kram!!

    SvaraRadera
  2. Ja, rom & cola är ju lite uttjatat nu eller hur? Tycker det får bli tjejdrinkar nästa gång! Fick halsfluss igår och mår bajs! Wilma skulle ha en kompis som sov över men bjöd visst TRE tjejer! Suck...de har legat o snackat till över tolv. Är så trött idag... KRAM!!! :)

    SvaraRadera
  3. Älskar med Lyckliga Hildur, super inspiration. Kolla även in "Potterbarn.com"...
    Kramen

    SvaraRadera