måndag 10 januari 2011

Första skoldagen på vårterminen 2011!

Helt otroligt att det är år 2011, det känns jätte konstigt att skriva... Idag har jag varit på kontoret hela dagen och glömmer såklart att det är nytt år och med andra ord att det också är nytt räkenskapsår i bokföringen! Hinner såklart skriva ut en faktura med fel fakturanummer. Jag är ju så petig med att det ska vara rätt och inga makuleringar här inte, men visst börjar det nya året med en! Suck...

Tänk vad skönt förr när man gjorde det på papper, då kunde man ju ta och sudda ut lite försiktigt... Jag vet man får inte ändra i bokföringen men jag skulle vilja kunna sudda ut faktura numret mot det nya årets rätta nummerserie... 
Ska ringa supporten i juli ;) när de har mindre att göra, ringde idag men var typ nummer 105 i kö...

Gamla räkenskaper från 1800-talet... (Örebro kommun)

När jag kom hem hade Pierre lagat en jätte god och underbart doftande gul paella... Mmm vad gott det var. Han är så duktig på att ta hand om sin fru och barn, som tack råkar jag (av misstag när han ska krama mig) hålla upp en vanlig matkniv som trycker rakt i magen på han... Jag tömde diskmaskinen och skulle bara visa att den var flammig när han bara dyker fram! Han måste ju verkligen tycka om mig...! Det blev inte så allvarligt bara 7 stygn... nej då. Han fick gå och leka med lego och vara fri resten av kvällen ;)

Förresten så här blev bordet jag köpte på Stallet igår...

Jag blev nöjd och Pierre tyckte med det var fint!
En bricka med lite ljus blir fint till det lilla bordet.

Kram från Hanna i Gringelstad!

2 kommentarer:

  1. Hej Stumpan !♥

    Det blev ju jättefint,tur det finns
    loppisar man kan verkligen göra fynd.

    Kram Mamma
    PS Hoppas förskylningen blivit bättre.

    SvaraRadera
  2. Tack mamma! Ja, lite färg & lim kan göra mycket! Det blev jätte fint men man får pyssla lite tills det blir som man vill ha det... Har redan ändrat lite på bordet. Blev skit besviken på städningen av bilen, de hade inte städat bakluckan! Ska dit imorgon och klaga, orkade inte idag! Barnen sover nu och Pierre är i Sthlm så nu ska jag titta på TV och ta det lugnt!
    Såg du svanen? KRAM

    SvaraRadera