söndag 16 januari 2011

Från oljiga gamla reservdelar till Abu Dhabi lyx...!

Det var precis vad jag behövde idag! Lite Sex And The City lyx! Har i några dagar städat och plockat bland gamla smutsiga motorer och reservdelar, vi har röjt ut en massa mögigt skrot i en verkstad. Är kroppsligt trött efter allt bärande och turer till tippen och idag är det skönt att känna lite tyngd i armarna efter allt slit men jag vill inte ta på mig smutsiga Fristads kläder idag igen... Utan bara ligga på soffan i mysiga Odd Molly plysch kläder under en filt med några (ok, många...) goda chokladbullar med kokos och en kopp kaffe med en lyx & glamour film! Ingen bantning här inte som nyårslöfte, jag lovar inget jag inte kan hålla...! Haha!

Chokladbollar i en Marimekko skål, en fröjd för ögat & smaklökarna...
Försökte igår kväll titta på Sex And The City 2 med Pierre men han ville verkligen inte se den, han ogillar skarpt sådana filmer så jag stängde av och tittade på den imorse... Kände att det var jag verkligen förtjänt av. Jag kan inte säga jag har känt innan att jag måste se den men idag var det den rätta dagen för den filmen och jag tyckte den var bra!
Tova har sovit middag i soffan tillsammans med en massa kokos(!), fortfarande i sin nya julklapps pyjamas som hon är så söt i! Hon har inte haft den sedan julafton, bara hela natten, morgonen & förmiddagen...

I veckan har jag letat efter två stycken fåtöljer som jag vill ha på kontoret, varit på Erics Hjälpen men utan resultat. Däremot fyndade jag en hel del andra saker på Erics Hjälpen som jag länge velat ha. Jag har kollat på Blocket också efter två fåtöljer men ännu har inget dykt upp... har någon månad till på mig men någon har kanske två stycken fåtöljer till salu? Clubfåtölj eller liknande, inte för stora eller för dyra?

Nu ska jag fixa till mig med lite smink och sätta upp håret som jag såg Carrie Bradshaw hade det, innan killarna kommer hem och tar ner mig på jorden igen...

Inte så här...
...utan så här! Slarvigt chic!
Kram från skrot & de la glamour Hanna i Gringelstad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar